טיפולים במחלת הקרטוקונוס ד”ר ניר ארדינסט

הטיפול בקרטוקונוס משתנה בהתאם לחומרת המחלה, כאשר בשלבים הראשונים משקפיים מספקים תיקון יעיל, לאחר מכן יש להתאים עדשות מגע בין אם רגילות או בין אם עדשות מגע לקרטוקונוס.
יש לציין שהטיפול קישור צולב (Cross Linking או קרוסלינקינג) מאיט ואף משמר את קצב התקדמות הקרטוקונוס ופציינטים רבים אינם מעומדים להשתלת קרנית בהשוואה לעבר.
במידה והתקדמות הקרטוקנוס מחריפה ופוגעת באיכות החיים יש לשקול התערבות ניתוחית שכוללת השתלת קרנית.

טיפולים במחלת הקרטוקונוס: שלבים התחלתיים של קרטוקונוס

משקפיים – באופן מסורתי יעיל במקרים המוקדמים של הקרטוקונוס בלבד

טיפולים במחלת הקרטוקונוס: שלבים מתונים של קרטוקונוס

עדשות מגע – מהמקרים הקלים עד למתונים

טיפולים במחלת הקרטוקונוס: שלבים בינונים ומעלה של קרטוקונוס

טיפול בקשרי צילוב (crosslinking)
keratoplasty

טיפולים במחלת הקרטוקונוס: אפשרויות טיפול אחרות בקרטוקונוס כוללות:

השתלות טבעות תוך קרניתיות
טיפולים בלייזר (photorefractive keratectomy, phototherapeutic keratectomy, lasik in situ keratomileusis )
השתלת עדשות תוך-עיניות
שילוב של הדברים שצוינו למעלה

ריבופלבין (ויטמין B2) המשמש לטיפול בתהליך קישור צולב (קרוסלינקינג). את הריבופלבין מזליפים לאחר הסרת האפיתל (לאפשר ספיגה טובה יותר) ולאחר מכן מקרינים אור אולטרה סגול על הקרנית יחד עם הזלפת ריבופלבין במקביל. בתום הטיפול עדשת מגע טיפולית יחד עם אנטיביוטיקה מורכבת בעין. צילום ד"ר ניר ארדינסט

ריבופלבין (ויטמין B2) המשמש לטיפול בתהליך קישור צולב (קרוסלינקינג). את הריבופלבין מזליפים לאחר הסרת האפיתל (לאפשר ספיגה טובה יותר) ולאחר מכן מקרינים אור אולטרה סגול על הקרנית יחד עם הזלפת ריבופלבין במקביל. בתום הטיפול עדשת מגע טיפולית יחד עם אנטיביוטיקה מורכבת בעין. צילום ד”ר ניר ארדינסט

המידע באתר אינו אמור להחליף ביקור או ייעוץ אצל איש המקצוע או הרופא, ייעוץ רופאי כרוך בביקור פורמלי והליך בדיקה אצל איש המקצוע .
המידע נועד לשפר את ההבנה והידע בתחום הקרטוקונוס. הטיפולים וההליכים המתוארים באתר אינם מהווים המלצות לטיפול רפואי או להליך רפואי וכל מטרתם לספק מידע, תיאור והסברים אודות טיפולים והליכים מקובלים בתחום הקרטוקונוס.

האתר מוגן בזכויות יוצרים – כל הזכיות שמורות©